Testimoni de vida Salif Balde

Fundació Magone

21 de març de 2024

El Güell Espai Jove és un servei adreçat a joves entre els 14 i els 29 anys en què s’articulen activitats i projectes al voltant de tres eixos d’intervenció; formació i ocupació, lleure i voluntariat i participació comunitària. S’intervé en el marc de la vida quotidiana dels i les joves de manera integral a partir de la creació de vincles socioafectius entre l’equip educatiu del servei i els i les joves que hi participen.

Una característica rellevant és que el Güell Espai Jove combina una programació d’activitats d’espai jove amb un acompanyament individual centrat en les necessitats de la persona.

Dins aquest acompanyament trobem el testimoni d’en Salif.

“Les persones de l’Espai Jove m’han ajudat a entendre i acceptar les coses que eren tan diferents del meu país. També m’han ajudat i acompanyat a tramitar els papers necessaris com el padró o  la demanda d’asil, encara que plogués o haguéssim de fer llargues cues.

També vaig trobar un lloc on parlar, abans no podia parlar amb ningú i ara sí. Ara tinc un lloc on m’escolten, també m’ajuden a aprendre la llengua dia a dia i a viure el present podent deixar enrere part del passat.

Amb la gent de l’espai jove juguem junts, i ningú mira a una altra persona com a inferior o superior, som tots iguals i això em fa sentir molt bé.

Ja he portat a més de 4 persones aquí a l’espai jove perquè els pugueu ajudar com em vau ajudar a mi.

L’espai jove és una família per mi.”

També et pot interessar

Un Sant Jordi Comunitari

El Punt Òmnia de la Plataforma d’Educació Social Martí-Codolar, conjuntament amb el Punt Òmnia amb la Fundació Adsis, ha volgut celebrar la diada Sant Jordi 2024 d’una manera especial oferint la participació dels i les participants del projecte. Diferents grups d’informàtica, del col·lectiu de gent gran, han elaborat uns punts de llibre personalitzats utilitzant el CANVA, un aplicatiu de disseny i creació digital.

Article en portada del diari Xarxanet

La periodista del diari Xarxanet, Marta Catena, publica un article en portada sobre la campanya “Una rosa per un futur” de la Fundació Magone per la diada de Sant Jordi 2024.

Martí-Go, persones en formació i aprenentatge constant

Expliquem l’experiència del Martí- Go, un projecte del PFI (Programa de Formació i Inserció) d’Auxiliar d’hoteleria: cuina i serveis de restauració de la Plataforma d’Educació Social de Martí-Codolar, que té l’objectiu d’integrar tots els aprenentatges del curs.

Gracias simplemente por estar, gracias simplemente por ser

Me llamo Alejandra, hace tres años llegué al Materno y conocí a Mary y a Montse a través de una amiga que también asistía. Me encontraba embarazada de mi segundo hijo. Al principio solo asistí a un par de charlas ya que me encontraba en el final del embarazo y, sinceramente, no tenía ganas de estar en otro lado más que en casa.

Gràcies a totes i tots

En nom de la Fundació Magone Salesians Social us volem desitjar que descanseu i gaudiu d’uns dies ben merescuts i que torneu amb força renovada ben passat Setmana Santa. Us volem donar les GRÀCIES a totes i tots per seguir-nos en aquesta aventura tan apassionant de...

Un mes pel dia de l’amor a Catalunya i et necessitem més que mai

Queda un mes pel dia més bonic de l'any a Catalunya. L'amor es demostra cada dia de l’any, però el dia 23 d’abril, la diada de Sant Jordi, és un dia especial per tots els catalans i catalanes. Des de fa dos anys des de la Fundació Magone Salesians Social realitzem una...

Taller de memòria al barri del Carmel

Us presentem el taller de memòria. Un projecte prova pilot que s’ha portat a terme al barri del Carmel a través del projecte Òmnia de la Plataforma d’Educació Social Martí-Codolar.

Padrins i fillols

Us volem presentar un projecte que fa molts anys que funciona, i que ens ajuda molt a crear harmonia entre els més petits i els més grans del Centre Obert.
Aquest projecte s’implementa cada curs al Centre Obert Don Bosco – Navas.
El projecte es diu “Padrins i fillols”.

Una rosa per un futur possible

S’apropa la diada de Sant Jordi 2024 a Catalunya, el nostre dia de l’amor. La festa que se celebra el 23 d’abril amb el dia del Llibre i la Fira de les Roses, els símbols de la cultura i l’amor per tot@s els catalans.