Benvinguts al Projecte Atles

Projecte Atles

El projecte Atles va dirigit a l’acollida dels adolescents fills i filles de famílies immigrades que resideixen a Catalunya fa menys d’un any.

El projecte es basa en un treball d’intervenció primerenca en adolescents d’entre 11 i 15 anys que han fet el procés migratori en l’últim any a Catalunya. Els seus objectius es dirigeixen a garantir una bona acollida inicial treballant els factors relacionats amb la llengua i el coneixement del nou entorn sociocultural del noi o noia. A més el projecte es destina a treballar conjuntament amb els diferents agents socials i entitats de la zona per l’acollida en el conjunt de les seves activitats que s’ofereixen a la població.

Sobre el projecte Atles…

Missió i Visió

El projecte “ATLES” és el resultat del treball de reflexió i proposta de línies d’actuació de la comissió d’immigració en el conjunt d’entitats del barri de Marianao.

S’incereix en un procés de constatació de les necessitats que actualment estan presents en el barri i que des del treball del dia a dia de les diferents entitats es constata com una realitat important.

Néix a través de les següents constatacions:

• Una realitat demogràfica multicultural.
  • La immigració com a fenòmen global i multidimensional
  • La Multiculturalitat com a font de riquesa
  • La realitat del procés d’integració i convivència

Necessitat de relacionar-se i comprendre el nou medi

Aprenentatge de la llengua vehicular (quotidiana) de la societat d’acollida (català i/o castellà).

Sobreesforç per igualar els nivells d’aprenentatges

Nens i nenes que arriben amb uns nivells d’aprenentatge educatius diferents als que es troben a la nova realitat.

Necessitat de comprendre el sistema educatiu català

Aterren en un nou ecosistema on han d’aprendre i adaptar-se a nous ritmes d’aprenentatge i una nova manera de viure en comunitat.

Manca de perspectives segures de futur i de projecció

Problemes legals i dificultats per establir itineraris d’inserció sociolaboral viables.

Coneix el Projecte Atles

Què fem?

1. Activitats d’acollida

Desenvolupem programes d’acollida i immersió en el medi per els infants i joves nouvinguts per tal que puguin prendre els rudiments bàsics per moure’s en la quotidianitat.

2. Activitats de socialització positiva

Proposta d’activitats conjuntes amb adolescents d’entre 12 i 16 anys del barri com a mitjà normalitzador d’aquest grup.

3. Activitats d’orientació a les famílies i seguiment dels fills

Creiem que és molt important la implicació de les famílies en el procés educatiu dels seus fills, principalment en aquestes etapes inicials d’incorporació en un medi nou per a la família.

4. Coordinació amb el TAE i els instituts

• Derivació dels casos a mida de la incorporació als instituts al llarg del curs
  • Seguiment dels casos compartits
  • Coordinació entorn als objectius previstos i al treball a realitzar amb els adolescents.

5. Coordinació amb altres entitats del barri

• Derivació de casos per al treball compartit
  • Seguiment dels casos compartits
  • Avaluació del procés d’incorporació

6. Tutories individualitzades

Personalització de la intervenció i espai individualitzat on hi hagi un diàleg proper a l’adolescent, d’orientació als destinataris.

Plataformes d’Educació Social (PES) on trobaràs el projecte Atles:

Testimoni Projecte Atles

“Hola, soy Ouidad y tengo 16 años.  Desde el 2021 estoy en la UEC de Mataro. Para mi la UEC me ha ayudado mucho más de lo que creen, tanto en el tema de la actitud como en el psicológico. Y si yo estuviera en el instituto que estaba no seria la misma, ya que aquí te ayudan mucho más. Si necesitas cualquier cosa puedes contar con todos los educadores/as, están encima de ti, hacemos proyectos, itinerarios,etc.”

Uneix-te a la nostra missió. Com a voluntari, amb una donació o col·laborant amb nosaltres. Comença avui mateix!

Truca: 932 065 910