Benvinguts al projecte Òmnia

Punt Òmnia

El Punt Òmnia és un projecte d’alfabetització digital i accés a les noves tecnologies de la informació i la comunicació. Té com a objectiu destacat la reducció de les bretxes digitals mitjançant el treball en l’acció comunitària, i està destinat a la comunitat en sentit ampli: infants, joves, adults, gent gran, etc.
El treball es centre fonamentalment en dues línes: el suport a projectes d’inserció laboral, i la formació i el desenvolupament personal i comunitari.

Això es realitza posant a l’abast de les usuàries i usuaris eines informàtiques per facilitar la recerca d’un lloc de treball o la realització de tràmits, així com establint espais comunitaris per a l’aprenentatge informàtic i l’ús de les noves tecnologies d’informació. Tot a partir d’un accés lliure i gratuït.

Grups reduïts i personalitzats

L’aula és un espai grupal on les persones que gaudeixen d’aquest projecte treballen amb altres companys. On l’educador/a treballa pròxim a la persona i l’ajuda en el seu procés d’aprenentatge digital.

atenció segons necessitats

El professional que condueix el projecte treballa segons les necessitats de cada persona. Si necessita treballar el seu CV per trobar una feina digne o l’ajuda en tràmits informàtics i digitals que la persona necessiti realitzar.

Sobre el projecte Òmnia…

El projecte Òmnia es va crear des del Departament de Benestar i Família, de la Generalitat de Catalunya, amb la finalitat de donar resposta a la necessitat creixent d’universalitzar l’accés a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Amb el pas del temps el projecte s’ha convertit en una lluita contra la pobresa, afavorint la inclusió social a través de l’aprenentatge digital, la vinculació de les persones en el seu entorn i la orientació i inserció sociolaboral. Tracta d’un programa comunitari, de caràcter preventiu, socioeducatiu i d’acció directa.

Coneix el Punt Òmnia

Des de les Plataformes d’Educació Social on es troba el programa Òmnia es gestiona un dels primers dispositius que es van crear en el territori, procurant anar més enllà de l’encàrrec, per generar espais de participació ciutadana, implicats en el territori i que responguin a les demandes de la població.

Plataformes d’Educació Social (PES) on trobaràs el projecte Òmnia: