Benvinguts als programes d’acció comunitària

Acció comunitària

El desenvolupament comunitari genera estratègies socials en el marc d’un territori concret amb la finalitat que les persones, el teixit associatiu, les administracions i la resta d’agents socials i econòmics elaborin i posin en marxa un projecte global de millora per la cohesió social.

Sobre l’acció comunitària …

Objectius

L’objectiu general és el de crear una estratègia d’intervenció social i territorial mitjançant un procés participatiu del conjunt dels agents que intervenen en el territori i liderat pel  teixit associatiu, els col.lectius veïnals, els agents socials i econòmics, els serveis i les administracions públiques, tot creant polítiques de prevenció que afavoreixin la cohesió social.

Els objectius específics són:

• Fomentar la coresponsabilitat i el compromís actiu del veïnatge, del conjunt del teixit associatiu, de l’entorn econòmic i de les administracions.
  • Promoure la progressió de les persones, tant a nivell individual com comunitari, mitjançant iniciatives que afavoreixin el desenvolupament social.
  • Donar respostes a les noves necessitats impulsant polítiques de prevenció.
  • Facilitar als col·lectius amb més desavantatge social una major integració per tal d’evitar la fractura social.
  • Generar activitats de foment de la cohesió social.

Coneix la nostra acció comunitària

Què fem?

1. Projecte desdelamina.net:
  2. Plans de Desenvolupament Comunitari (PDC):
  • Pla Comunitari de Navas:
    Impulsem l’acció comunitària al barri de Navas per tal de generar estratègies i oportunitats que ajudin a millorar la cohesió i qualitat de vida del barri.
    I això ho fem conjuntament amb les entitats, equipaments, serveis i teixit veïnat del territori.
  • Pla Comunitari Carmel Amunt:
    Realitzem accions per a la millora del barri del Carmel de Barcelona.
  • Pla Comunitari de Nou Barris:

Plataformes d’Educació Social (PES) on trobaràs els Projectes d’Acció Comunitària:

Uneix-te a la nostra missió. Com a voluntari, amb una donació o col·laborant amb nosaltres. Comença avui mateix!

Truca: 932 065 910