Benvinguts al Pla de desenvolupament comunitari

Pla de desenvolupa-ment comunitari

El Pla de Desenvolupament Comunitari (PDC) és el conjunt de projectes que la comunitat proposa com a possibles solucions a les necessitats econòmiques i socials que es detecten.

El desenvolupament comunitari genera estratègies socials en el marc d’un territori concret amb la finalitat que les persones, el teixit associatiu, les administracions i la resta d’agents socials i econòmics elaborin i posin en marxa un projecte global de millora per la cohesió social.

Des de Salesians Sant Jordi som un dels actors que dinamitza els diferents PDC del territori. Amb l’objectiu d’estar presents al barri i poder dignificar, juntament amb altres actors, la situació econòmica, política i social dels nostres barris.

Sobre el PDC…

Objectius

L’objectiu general és el de crear una estratègia d’intervenció social i territorial mitjançant un procés participatiu del conjunt dels agents que intervenen en el territori i liderat pel  teixit associatiu, els col.lectius veïnals, els agents socials i econòmics, els serveis i les administracions públiques, tot creant polítiques de prevenció que afavoreixin la cohesió social.

Els objectius específics són:

• Fomentar la coresponsabilitat i el compromís actiu del veïnatge, del conjunt del teixit associatiu, de l’entorn econòmic i de les administracions.
  • Promoure la progressió de les persones, tant a nivell individual com comunitari, mitjançant iniciatives que afavoreixin el desenvolupament social.
  • Donar respostes a les noves necessitats impulsant polítiques de prevenció.
  • Facilitar als col·lectius amb més desavantatge social una major integració per tal d’evitar la fractura social.
  • Generar activitats de foment de la cohesió social.

Pobresa i família

Treballem amb les famílies per trencar el cercle de la pobresa i que els infants més vulnerables puguin aconseguir el seu màxim potencial.

Pobresa i infància

La vivència de la pobresa en la infància perjudica la formació física i mental dels nens, convertint-los en adults que perpetuen el cicle de la pobresa.

Pobresa i inclusió social

Prevenir els factors d’exclusió social i lluitar-hi en contra. Facilitar les eines necessàries per aconseguir una societat més cohesionada i justa.

Coneix el Pla de Desenvolupament Comunitari

Els PDC que des de Salesians Sant Jordi, dinamitzem, juntament amb altres actors són els següents:

• Pla Comunitari de Navas:
    Impulsem l’acció comunitària al barri de Navas per tal de generar estratègies i oportunitats que ajudin a millorar la cohesió i qualitat de vida del barri.
    I això ho fem conjuntament amb les entitats, equipaments, serveis i teixit veïnat del territori.
    Comissió Tècnica: DGACC; Tècnica de barri; SAC; Entitat gestora; Tècnic/a comunitari.
    Equip Comunitari: Equip Tècnic Comunitari; AVV Navas, Casal de Gent Gran de Navas, Centre Cívic de Navas, Salesians Sant Jordi- PES Navas, Serveis Socials; AREP, Espai Jove Garcilaso; INS Dolors Aleu, ONG T’acompanyem; Club Esportiu Ràpid Bosco, CAP Sagrera, Escola de Segones Oportunitats.
  • Pla Comunitari Carmel Amunt:
    Realitzem accions per a la millora del barri del Carmel de Barcelona.
    Els actors que dimamitzen aquest Pla Comunitari són:
    – La Fundació Tres Turons
    – La Fundació Adsis
    – La Plataforma d’Educació Social (PES) Martí- Codolar.
    – Associació 40 p’arriba 40 p’abajo
    Tècnics comunitaris: Dos professionals a jornada completa

Plataformes d’Educació Social (PES) on trobaràs el Projecte de Desenvolupament Comunitari (PDC):