Benvinguts al centre obert

Centre Obert

El Centre Obert realitza una tasca educativa de prevenció, acompanyament i transformació per a infants i adolescents d’entre 5 i 18 anys, on es dóna suport al desenvolupament de la identitat i la socialització, en un clima de família.

Els processos de qualitat que defineixen la tasca educativa realitzada en el Centre Obert són gràcies a professionals vocacionats que s’involucren per recolzar a tots aquells infants i adolescents que pateixen una situació de vulnerabilitat i que se senten acompanyats i en família.

Sobre els nostres Centres Oberts

En el Centre Obert s’aposta per una socialització àmplia, plural, flexible, diversa, capaç de produir models d’integració i de convivència positiva, on cada persona pot realitzar un procés educatiu que comparteix amb altres infants i adolescents i amb els educadors que els acompanyen en tot el seu itinerari, així com amb la realitat territorial que els envolta.

Prevenció i atenció de la infància i adolescència

Hi ha diferents moments durant la tarda: acollida, berenar, espai de deures i activitat socioeducativa.

Lloc de trobada d’infants i adolescents

S’afavoreixen els processos d’integració i socialització i es porten a terme diferents activitats socioeducatives.

Suport en l'entorn de la persona

S’ofereix suport i acompanyament en l’entorn de l’infant o adolescent per poder fer un procés integral.

Apostem per una socialització àmplia

Capaç de produir models d’integració i de convivència positiva, on cada persona pot realitzar un procés educatiu que comparteix amb altres infants i adolescents.

Coneix el Centre Obert

Des del Centre Obert oferim:

• Equipament destinat a la prevenció i atenció de la infància i adolescència en situació de risc fora de l’horari escolar. En el qual hi ha diferents moments durant la tarda: acollida, berenar, espai de deures i activitat socioeducativa.
  • Lloc de trobada d’infants i adolescents per realitzar processos d’integració i socialització. Es porten a terme diferents activitats socioeducatives basades en la publicació “Centres Oberts: Una proposta educativa per a nens i adolescents en risc”
  • Servei que dóna suport a la tasca que es fa a les famílies, als CEIP i IES, als professionals dels serveis socials i d’altres serveis especialitzats en l’atenció a la infància i a l’adolescència. Les famílies que participen en el Centre Obert es caracteritzen per tenir un nivell sòcio-econòmic i educatiu baix, immigrants, etc. És a dir, en risc social. Aquestes són derivades pels Serveis Socials Bàsics, CSMIJ, EAP, EAIA, IES, CEIP/Escoles.

Plataformes d’Educació Social (PES) on trobaràs el Centre Obert:

Testimoni del Centre Obert

“Hola, el meu nom és Elizabeth, tinc 15 anys. Estic en el Centre Obert des de fa uns 4 anys. El centre m’ajuda moltíssim, tant amb les tasques del cole, com en l’aspecte emocional. Estar en el centre ha estat la millor decisió que he pres, ja que rebo molt de suport. Per mi, és com un desfogament, allà em desfogo molt quan estic malament. El centre ha estat per a mi una manera d’estar bé, on he pogut adonar-me de coses que no sabia de mi, així que sí!, el centre és com la meva segona família perquè a banda dels educadors que em van ajudar molt, hi ha més persones de la meva edat que fan que això sigui més bonic del que és. He fet  molts amics, tot i que em costa una mica, i es conviu bé amb ells. En definitiva, ens ajudem els uns als altres.”