Benvinguts al Projecte d’emancipació

Projectes d’emancipació

El disseny del projecte parteix de l’anàlisi de les realitats i problemàtiques socials que emboliquen a joves i als entorns socials on es relacionen (a vegades zones desfavorides), vulnerables i/o en risc d’exclusió social.

L’anàlisi d’aquestes problemàtiques ens porta a dissenyar projectes que donen suport a la intervenció en els àmbits socioemocionals, sociofamiliars, laborals/vocacionals, educatius/formatius, que procuren convertir en factors de protecció els elements més vulnerables i factors de risc detectats. Aquest és l’eix de la nostra intervenció i el sentit de la nostra existència com a entitat social.

Sobre el projecte d’emancipació …

Objectius del projecte

L’objectiu general del projecte és el de generar les condicions perquè els/es joves puguin desenvolupar la seva autonomia i el seu procés d’emancipació en igualtat d’oportunitats.

Els objectius específics del projecte:

• Contribuir a la cobertura de les necessitats bàsiques de els/les joves en matèroa d’habitatge, alimentació i roba.
  • Afavorir el desenvolupament socio-emocional dels/les joves.
  • Afavorir la millora de la salut física i mental de les persones beneficiàries.
  • Millorar el nivell d’habilitats per a la vida quotidiana dels/les joves.
  • Afavorir la millora de les habilitats relacionals dels/les joves.
  • Facilitar la inclusió administrativa de els/es joves.
  • Fomentar la implicació ciutadana i comunitària de els/es joves.
  • Afavorir el coneixement de la llengua i cultura d’acolliment.
  • Prommoure l’accés a recursos específics d’ocupació.

Metodologia del projecte

Coordinació prèvia amb entitats

Aconseguir el millor ajust entre el perfil del/a jove i el projecte.

Procés d'entrada al projecte

Recurs gradual, tenint un primer contacte amb l’equip educatiu, amb l’habitatge i amb la resta dels/les companys/es.

Temps d'estada en el projecte

Entre 12 i 24 mesos, ampliable a 36 mesos en casos puntuals, que necessiten més temps per acabar el seu procés de creixement personal.

Sortida o ampliació de l'estada

Vindrà donada per la consecució d’objectius proposats.

Seguiment posterior

El Projecte pretén fer costat al/la jove en aquest primer moment de la seva emancipació.

Coneix el Projecte Pisos d’Autonomia

On estem?

1. PIS VALDOCCO

Aquest pis d’emancipació es troba ubicat a Lleida i atén actualment a 3 joves d’entre els 18 i els 25 anys. Són joves que es troben estudiant i/o treballant.

2. PIS PINARDI

Es troba ubicat a Ciutat Meridiana, Barcelona. Atén a 5 joves d’entre els 18 i 25 anys que es troben estudiant i/o treballant.

3. PIS MAGONE

Horta-Guinardó, Barcelona és la ubicació del pis d’autonomia Magone. Atén a tres joves d’entre els 18 i els 25 anys. Totes elles dones que són estudiants i/o treballen.

4. CASA D’ACOLLIDA DOMÈNEC SAVIO

Es troba a Badalona i atén actualment a 4 nois d’edats entre els 18 i els 25 anys. Són joves que es troben estudiant.

Plataformes d’Educació Social (PES) que gestionen el Projecte d’emancipació:

Uneix-te a la nostra missió. Com a voluntari, amb una donació o col·laborant amb nosaltres. Comença avui mateix!

Truca: 932 065 910