Fundació Magone Salesians Social, som els de sempre, unint forces en moments complicats
Comencem un procés d'unificació intens però molt il·lusionant on treballarem plegats per unificar forces i recursos per seguir acompanyant infants, adolescents, joves, adults i famílies vulnerables de casa nostra.

Fundació Magone

29 de desembre de 2023

Ens coneixeu per Salesians Sant Jordi i volem explicar-vos, amb total transparència el canvi de nom i la nova situació que afrontem com a repte il·lusionant per part de totes i tots.
Fins aquest 2023 hem treballat com a Salesians Sant Jordi repartits/es en les nou Plataformes d’Educació Social del territori català. Des de Salesians Sant Jordi hem treballat en projectes socials orientats a acollir, acompanyar, orientar i estar presents per tots aquells infants, adolescents, joves, adults i famílies vulnerables del territori.

Al mateix temps, la Fundació Magone ha treballat en els últims tretze anys de vida, encapçalada pel seu director, Raúl Lerones, per donar a conèixer la feina de les nou Plataformes (PES) i amb l’objectiu d’aconseguir fons (en espècies i monetaris) per poder continuar donant suport a tantes persones que atenem diàriament.
Ha estat molt gratificant treballar sota el nom de Salesians Sant Jordi tots aquests anys, però és el moment d’unir forces i recursos per poder continuar treballant des de la proximitat per assegurar un futur possible a totes les persones que atenem.

Actualment, les dues Fundacions d’acció social Salesianes treballen sota un mateix nom i una mateixa estructura. Els nostres companys d’Andalusia, la Fundació Don Bosco, coordinen i gestionen els projectes socials, juntament amb la comunicació i captació de fons. I les nostres companyes a València, la Fundació Iniciativa Solidaria Ángel Tomás – FISAT, treballen amb la mateixa estructura.

Des de Salesians Sant Jordi i la Fundació Magone creiem que és el moment d’unir esforços i facilitar la comunicació interna i externa de tal manera que serem els mateixos de sempre i farem la mateixa feina que estem fent fins a dia d’avui amb el nom de Fundació Magone Salesians Social.
Amb aquest nou nom volem adaptar-nos als nous temps, començar un camí plegats i donar a conèixer des de la mateixa Fundació, la feina que fan els nostres grans professionals, que treballen amb essència i amor per donar suport i acompanyament a persones que no han tingut oportunitats.

Aquest procés d’unificació ja ha començat amb la signatura del nou conveni 2024 del programa Incorpora de la Fundació La Caixa, un programa d’inserció socio laboral per persones vulnerables. El procés d’unificació entre Salesians Sant Jordi i la Fundació Magone està previst que es formalitzi durant els pròxims anys 2024 i el 2025. A poc a poc, els projectes socials aniran formant part de la Fundació Magone Salesians Social a mesura que els convenis signats amb anterioritat vagin finalitzant i signem els nous convenis a nom de la Fundació.

Esperem que ens continueu acompanyant com fins ara, ja que el vostre suport és el motor que farà possible que la Fundació Magone Salesians Social tingui la força per continuar acompanyant a persones en desavantatge social del territori català.

També et pot interessar

Un Sant Jordi Comunitari

El Punt Òmnia de la Plataforma d’Educació Social Martí-Codolar, conjuntament amb el Punt Òmnia amb la Fundació Adsis, ha volgut celebrar la diada Sant Jordi 2024 d’una manera especial oferint la participació dels i les participants del projecte. Diferents grups d’informàtica, del col·lectiu de gent gran, han elaborat uns punts de llibre personalitzats utilitzant el CANVA, un aplicatiu de disseny i creació digital.

Article en portada del diari Xarxanet

La periodista del diari Xarxanet, Marta Catena, publica un article en portada sobre la campanya “Una rosa per un futur” de la Fundació Magone per la diada de Sant Jordi 2024.

Martí-Go, persones en formació i aprenentatge constant

Expliquem l’experiència del Martí- Go, un projecte del PFI (Programa de Formació i Inserció) d’Auxiliar d’hoteleria: cuina i serveis de restauració de la Plataforma d’Educació Social de Martí-Codolar, que té l’objectiu d’integrar tots els aprenentatges del curs.

Gracias simplemente por estar, gracias simplemente por ser

Me llamo Alejandra, hace tres años llegué al Materno y conocí a Mary y a Montse a través de una amiga que también asistía. Me encontraba embarazada de mi segundo hijo. Al principio solo asistí a un par de charlas ya que me encontraba en el final del embarazo y, sinceramente, no tenía ganas de estar en otro lado más que en casa.

Gràcies a totes i tots

En nom de la Fundació Magone Salesians Social us volem desitjar que descanseu i gaudiu d’uns dies ben merescuts i que torneu amb força renovada ben passat Setmana Santa. Us volem donar les GRÀCIES a totes i tots per seguir-nos en aquesta aventura tan apassionant de...

Un mes pel dia de l’amor a Catalunya i et necessitem més que mai

Queda un mes pel dia més bonic de l'any a Catalunya. L'amor es demostra cada dia de l’any, però el dia 23 d’abril, la diada de Sant Jordi, és un dia especial per tots els catalans i catalanes. Des de fa dos anys des de la Fundació Magone Salesians Social realitzem una...

Testimoni de vida Salif Balde

El Güell Espai Jove és un servei adreçat a joves entre els 14 i els 29 anys en què s’articulen activitats i projectes al voltant de tres eixos d’intervenció; formació i ocupació, lleure i voluntariat i participació comunitària. S'intervé en el marc de la vida...

Taller de memòria al barri del Carmel

Us presentem el taller de memòria. Un projecte prova pilot que s’ha portat a terme al barri del Carmel a través del projecte Òmnia de la Plataforma d’Educació Social Martí-Codolar.

Padrins i fillols

Us volem presentar un projecte que fa molts anys que funciona, i que ens ajuda molt a crear harmonia entre els més petits i els més grans del Centre Obert.
Aquest projecte s’implementa cada curs al Centre Obert Don Bosco – Navas.
El projecte es diu “Padrins i fillols”.